Veilig én gebruiksvriendelijk inloggen

Een derde van de Nederlanders geeft aan, dat (digitale) betrouwbaarheid van de dienstverlening een belangrijk criterium is voor het vertrouwen van een merk. Een vijfde vindt veilige inlogmogelijkheden, zoals MFA (Multi Factor Authenticatie) een belangrijk aspect voor het vertrouwen.

Het gebruik van MFA is van toegevoegde waarde, niet alleen om jouw bedrijfsdata veel beter te beschermen maar ook om het vertrouwen te winnen van jouw klanten.

Gebruik sterke authenticatie login – Dit klinkt als voor de hand liggend en dat is het ook. Maar lang niet iedereen maakt hier gebruik van. Je moet zorgen dat jouw bedrijfsnetwerken met een verhoogde toegangsrechten goed is beveiligd. Het is van groot belang dit per account te controleren, of het een collega of leverancier is met toegang tot het netwerk. Deze accounts moeten dus met Multi-Factor Authenticatie (MFA) worden beschermd. Omdat MFA een login systeem is waar extra beveiligingscheck voor nodig is. Tegenwoordig is er een ruime keuze voor MFA, denk aan: sleutels, tokens, push-meldingen, teksten en biometrie. Kies hierbij een beveiligingsmethode van MFA die voor jouw medewerkers gemakkelijk te gebruiken is.